100429

I dag har jag varit på läkarbesök.Det gick inte som förväntat om man säger så.
Först och främst blev jag bemött med en dålig/elak atittyd från läkaren som jag hade.Hon ställde lite frågor och gav mig sedan vresiga svar.Sedan frågade hon om jag gick i skolan (jag förstår inte vad det har med min undersökning att göra men men..) Och jag sa att jag precis hoppat av skolan men ska förmodligen börja på en annan linje i höst.Till svar fick jag:

"jaha,men det var väl dumt.."

Ordet som slog mig var: Ursäkta?!
Här sitter jag och berättar vilka problem jag har men du som läkare kan fortfarande inte visa ens LITE sympati? Jag menar inte att hon ska tycka synd om mig för det gör jag inte ens själv,varför skulle jag.Men så klart det är tråkigt att jag inte kan gå i skolan och göra saker som andra tar för givet.

Jag svarade i alla fall inte på hennes kommentar och vi satt en stund till och pratade. Det slutade med att jag tog blodprov och fick en remiss till Södersjukhuset..något som jag inte hade räknat med och det gör mig lite orolig.Jag trode att detta skulle bli mitt sista läkarbesök på ett tag men nej där hade jag fel.Jag känner på mig att detta kommer dröja några månader till..

Nyss har jag ätit middag och nu ska jag gå upp och sätta mig tillsammans med mamma vid datorn för att söka gymnasium.Jag vill verkligen komma in på ett som är bra och som jag trivs på! Jag känner att jag fortfarande är väldigt sent ute..

Jag får hoppas att jag har lika tur som jag hade när jag kom in på Nacka :) Jag hade först sökt en annan linje och men sedan bytte jag i sista minut till Nacka.Min dåvarande lärare sa att jag aldrig skulle lyckas komma in på Nacka eftersom att han själv ville att jag skulle gå på en annan linje.
Men jag kom in.Så hoppas på tur även denna gång!

Kommentarer
Postat av: Cili

Varför byter du skola emelie vännen? :(

Efter så lång tid, kommer du verkligen orka gå om två hela år på gymnasiet? :o

Puss på dig <3

2010-04-29 @ 19:11:00 URL: http://prill.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback