Färg prov

Idag var det färgprov som gällde i skolan :) Och det gick jättebra för mig kändes det som. Jag skrev till och med upp alla Referens nyanser och Siffersystem på del 2. Bra gjort av mig tycker jag ^-^ Jag är spänd på att få se betyget.

Vi gjorde även lite repedition idag. Vi färgade utväxt på dockan och gjorde folieslingor. Man kan aldrig öva för mycket :) Hela dagen hade vi frisörlektioner och efter lunch hade vi styling/uppbyggnad. Vi skulle alltså träna på att föna håret så det får volym. Det var dagens lektion. Jag kände att jag fick in tekniken rätt på en gång och fick riktigt bra kritik av läraren :) Jag behövde därför inte föna hela håret utan bara halva så jag hade lite extra tid på mig på stylingen. På stylingen exprementerade jag och Jonna med färbobmer. Tyvärr lyckades mitt hår bli lite rosa av någon konstig anledning men det går bort efter några tvättar, som tur är ! Dock har jag tröttnat på mitt gråa/vita/begie blonda hår så jag beställde tid hos frisören idag och ska dit klockan ett på Onsdag, kul ! :) Vi får se vad jag bestämmer mig för att göra där. Men jag ska i varje fall klippa håre och färga eller slinga.

Här kommer en bild från dagens lektion. Styling/Fönteknik:
Kommentarer
Postat av: Robert

Snyggt! :)

Va duktig du är. Kram

2010-11-18 @ 19:00:17 URL: http://www.modestil.se
Postat av: Jennie ♥

sv: min dag har varit lugn och så :) har inte gjort mkt. vad händer i helgen då?

kram

2010-11-18 @ 20:39:57 URL: http://jennsiii.blogg.se/
Postat av: Jennie ♥

sv: jag ska ut på äventyr, så bloggen kommer stå lite tom :) alt bra?

kram

2010-11-19 @ 12:37:55 URL: http://jennsiii.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback