Slingning - Slices

Idag i skolan gjorde vi slices ( en viss slingninsteknink med folie ). Vi fick även för första gången göra eget recept :) Jag fick en uppgigft utav läraren att göra en "Kall röd samt mörkbrun" så jag valde en 55/46:a som en Kall röd och en 4:a som mörkbrun.

Med slices ser det mer naturligt ut och det är viktigt att ta TUNNA passér.


Jag körde varannan färgslinga och varannan det naturliga håret. Det är det naturliga håret som sticker ut.Färgslingorna är inne i foliet :)


Så här såg färgen ut när jag tog ut folien :) Den "röda" är den kalla röda och den som ser ljusare ut är nyans 4.Tyvärr hann jag inte ta kort på hur det blev efter men det kanske kommer upp senare nästa vecka då vi ska använda dockorna igen :)

Kommentarer
Postat av: sandra

sv: det handlar om gener och kromosomer

2011-01-20 @ 18:08:48 URL: http://sandrainkila.blogg.se/
Postat av: sandra

sv: ja men okej då! :)

2011-01-20 @ 18:16:07 URL: http://sandrainkila.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback