Jullista

1. Jag köper alltid mer julklappar än jag borde
Nej det tycker jag inte :) Jag köper endast till mina närmaste.Familj,pojkvänn.

2. En riktig julgran med äkta barr är ett måste hemma

Vi har bara haft en riktigt gran hemma en gång men tyvärr tål inte alla i familjen det. Sedan dess har det blivit plastgran men det duger bra det med.

3. Jag tycker om att göra önskelistor för mig själv
Det är inte det roligaste eftersom att jag oftast inte önskar mig så mycket.Men det är en del av julkänslan så på det sättet blir det kul :)

4. Julmaten är väldigt viktig
Ja, absolut !

5. Skinka, lutfisk, Janssons frestelse, sill måste finnas med
Skinka är inte något som jag gillar speciellt mycket. Det hoppar jag helst över. Men lutfisk,Janson och sill är gott !

6. Ingen riktig jul utan snö på julafton

Det blir inte samma stämning utan en vit jul :) Det är nog det enda dagen på året då jag faktisk uppskattar snön.

7. Julen är oftast fridfull hos mig/oss
Ja. Lungt och skönt som det ska vara.

8. Släktbesök ingår alltid i julen
Alla jular är olika. Men så vitt jag kan minnas brukar alltid morföräldrarna fira med oss eftersom att dom bor så pass nära.

9. Jag rimmar ännu på flera julklappar
Det händer. Men inte ofta, bara då jag kommer på riktigt bra rimm! Annars så brukar mamma vara den personen som rimmar julklapparna.

10. Jultomte är viktig
Inte vad det gäller mig. Men det beror helt på från person till person.

11. Jag har alltid fullt upp på julafton med bestyr
Nej. Jag antar att det kommer när man blir äldre :) När jag blir äldre kommer jag bestämma hur jag vill ha min jul. Om jag vill fira den utomlands med pojkvännen och några dagar senare med familjen eller tvärt om.Men att fira med dom jag älskar är en självklarhet och sedan hur man firar den är olika.

12. Julkort ska skickas på Posten
Ja det tycker jag :)

13. Jag ser de flesta av de traditionella julprogrammen på julafton
Nej jag brukar inte se alla julpogramm. Det blir att familjen tittar på Kalle anka och Jonssons jul.

14. Julen är mer jobbig än rolig
Nej absolut inte ! Det är roligt att kunna dela minnen och speciella dagar med familjen :)

15. Fåglarna får alltid något att äta på "i julklapp"
Det händer tyvärr inte eftersom att vi inte har något fågelhus.

16. Dopp i grytan är viktigt
Det har vi aldrig haft på julbordet.

17. Julkalendern i TV försöker jag följa
Jag gjorde det för många många år sedan då Myseriet på greveholm gick.Men sedan dess har jag varit dålig på det och tillsist tappade jag intresse.

18. Åker alltid skidor på jul eller annat om snön kommer
Ja om jag känner att jag har tid för det åker jag gärna skidor. Men det har inte hänt på många år.

19. Vi åker bort till värmen och "firar jul" utomlands
Nej tyvärr inte. Men det är något jag skulle vilja uppleva i framtiden !

20. Vi brukar vara flera familjer/människor som slår oss ihop och firar
Som sagt, det brukar oftast vara familjen och morfäräldrarna. Det har hänt någon enstaka gång att en del av släkten samlats och firat tillsammans.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback