"Multivitaminer kan öka Cancerrisk"

Så här skriver Aftonbladet:

Kvinnor som äter multivitaminer drabbas oftare av bröstcancer än kvinnor som inte tar vitamintillskott. Strunta i multivitaminer och satsa på att äta nyttig mat i stället, råder svenska forskare.

Jag själv blev surt förvånad.Inte av en chock för att riksen med cancer..nu för tiden är nästan allt cancerframkallade och då menar jag inte för att låta negativ.Utan jag tycker att det är så..det kommer ständigt upp nytt om att mat,dryck osv. you name it! som är cancerframkallande.Men att just multivitamier som ska vara så bra är cancerframkallande främst hos kvinnor gjorde mig lite sur.Här har jag suttit och bara proppat i mig piller dag in och dag ut känns det som! Eftersom att min läkare råder mig att göra det för att jag har brist på viktiga vitamier så som B12,B6. Jag tänker äta klart mina vitaminer och sedan får jag se om jag fortsätter eller inte.Dock skriver Aftonbladet att undersökningarna gjorts på kvinnor som tagit multivitamintillskott i flera år..
Läs hela artikeln på Aftonbladet.se HÄR!
Kommentarer
Postat av: Jessica

Sv: Tack detsamma :)

2010-04-13 @ 08:29:43 URL: http://adorablebitch.blogg.se/
Postat av: e.golander

jag pluggar på högskolan...

medie och kommunikationsvetenskap med inriktining på PR och marknadsföring. men ska läsa till en dell grafiska kurser och webbdesign tänkte jag! (:

2010-04-13 @ 09:32:10 URL: http://thesuburbangirl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback