Svar på tal - Frisörfrågor



Svar: Hej igen Elin ! :) Jättekul att du frågar saker i min blogg :D

Ehmn..jag börjar med frågan ;
Om man måste vara intresserad av mode bara för att man går frisörpogrammet ?
Alltså..personligen tycker jag att man i allmänhet ska klä sig lite classy.Kläder är viktigt och utstrålar en själv :) Klart tycker jag att man ska vara insatt i mode , även om man går frisör. Jag skulle inte vilja klippa mig hos någon med mjukisbyxor och en collage tröja likxom ?

Och till andra frågan :
Vad rekomenderar du för kläder man ska ha om man går frisörpogrammet ?
Jag rekomenderar sköna inne skor först och främst ! Själv går jag i ballerina på sommrarna vilket inte är så bra.Så köp ett par snygga skor att ha inne som sitter bekvämt :) Typ sneakers.Sen är en snygg cardigan , åtsittande jenas, klackskor eller kavaj snyggt ! När man börjar ta emot kunder senare tycker jag också att man kan styla sitt eget hår och göra det snyggt inför kunderna , det get ett bättre intryck enligt mig :D Typ så här brukar jag se ut i skolan vardagligen :

Och till sista frågan ;
Säg positiva och negativa saker om frisörpogrammet :

Positiva saker :
♥ Det är kul på det sättet att man får vara väldigt social
♥ Man blir aldrig full lärd och lär sig nya saker hela tiden :)
♥ Lektionerna är mycket roligare än vanliga lektioner !

Negativa saker :
♥ Man blir lätt torr om händerna , börja sköt dom i tid med handcreme och handskar.
♥ Man får lätt ont i fötter,armar och rygg
♥ Att man får praktisera så pass tidigt , man får mest bara städa i ettan

Hoppas du fått bra svar ! :D Annars är det bara att fråga igen :)
Kommentarer
Postat av: Elin

Haha Tackar för svaren :D

Jag är inte så mode inriktad men jag trivs i sköna vardagskläder. Såsom : jeansleggings, ja.. tighta sköna bomulls kläder :D



sen undrar jag:

Hur/när menar du att jag ska börja med handkräm och sånt i tid som du säger? :D

Tack igen :D

2011-03-02 @ 21:37:48 URL: http://elingoode.blogg.se/
Postat av: daniella

fin blogg!

2011-03-02 @ 21:45:14 URL: http://danitza.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback